Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

سلام به وبلاگ من خوش آمدید من شمین کاکاوند هستم مدیر وبلاگ من در سال 1384 به دنیا آمده ام ، در وبلاگ من میتوانید از اخبار روز انیمیشن هاباخبر شوید و درمورد انیمیشن ها مطالب جالبی کسب کنید نظر بگذارید و سوال بپرسید و بگویید از کدام انیمیشن خوشتان می اید و بگویید وبلاگم چه چیز هایی کم دارد و با دوستاتتان وبلاگم را به اشتراک بگذارید و خواهشمندم کپی نکنید و لطفا وبلاگ مرا دنبال کنید و روی دکمه این وبلاگ را دنبال کنید کلیک فرمایید
متشکرم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان
دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ

25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما


انیمیشن «پشت رو» تازه‌ترین تولید شرکت‌های پیکسار و دیزنی است. این فیلم را پیت داکتر کارگردانی کرده که سازنده انیمیشن‌های موفقی چون «شرکت هیولاها» و «بالا» است.

روزنامه صبا: انیمیشن «پشت رو» تازه‌ترین تولید شرکت‌های پیکسار و دیزنی است. این فیلم را پیت داکتر کارگردانی کرده که سازنده انیمیشن‌های موفقی چون «شرکت هیولاها» و «بالا» است. در این مطلب به معرفی 25 انیمیشن مشهور دنیای سینما می پردازیم.
 
1- «یخ‌زده»  / 2013

فروش جهانی: 1,274,219,009 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

«یخ‌زده» به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی، برنده دو جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین ترانه شد. این فیلم که تولید شرکت دیزنی است، در فهرست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما در صدر جدول قرار دارد. پس از موفقیت فیلم، عروسک‌ها و کالاهایی بر مبنای شخصیت‌های محبوب آن ساخته شد. «یخ‌زده» با الهام از داستان کلاسیک «ملکه برفی» به قلم هانس کریستین آندرسن ساخته شد.


2- «داستان اسباب‌بازی 3» / 2010

فروش جهانی: 1,063,171,911 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

سومین قسمت از مجموعه انیمیشن‌ «داستان اسباب‌بازی» تولید پیکسار و دیزنی، پرفروش‌ترین فیلم مجموعه شد. این فیلم به کارگردانی لی آنکریچ نه‌‌تنها نامزد اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد، بلکه نامزد بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه هم بود. «داستان اسباب‌بازی 3» جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن را از آن خود کرد.


3- «شیرشاه» / 1994

فروش جهانی: 987,483,777 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

سه فیلم اول جدول پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما تولید شرکت دیزنی است. شروع این موفقیت با «شیرشاه» بود؛ فیلمی که ابتدا قرار بود یک پروژه جزئی باشد، در حالی که همزمان یک گروه انیمیشن دیگر روی «پوکاهانتس» کار می‌کرد. «شیرشاه» به کارگردانی راجر آلرز و راب مینکوف به موفقیت فراوان دست یافت و برنده جوایز اسکار بهترین موسیقی (هانس زیمر) و بهترین ترانه شد.


4- «من  نفرت‌انگیز 2» / 2013

فروش جهانی: 970,761,885 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

«من نفرت‌انگیز 2» به کارگردانی پی‌یر کافین و کریس رنو تولید شرکت‌های یونیورسال پیکچرز و ایلومینیشن پیکچرز است. این دنباله بیشتر از قسمت نخست سود مالی به همراه داشت. «من نفرت‌انگیز 2» نامزد دو جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین ترانه («شاد» به خوانندگی فارل ویلیامز) شد، اما دست خالی مراسم اسکار را ترک کرد. موفقیت شخصیت‌های «من نفرت‌انگیز» سبب تولید انیمیشن جدید «مینیون‌ها» شد که به ‌زودی به نمایش عمومی درخواهد آمد.


5- «پیدا کردن نمو» / 2003

فروش جهانی: 936,743,261 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

فیلم پیکسار دومین توفان این شرکت در عرصه انیمیشن‌های مدرن بود و جایگاه آن را به ‌عنوان یکی از غول‌های انیمیشن‌سازی تثبیت کرد. «پیدا کردن نمو» به کارگردانی اندرو استنتن برنده اسکار بهترین فیلم انیمیشن شد. پخش فیلم را دیزنی بر عهده داشت. دنباله‌ «پیدا کردن نمو» با عنوان «پیدا کردن دوری» در حال تولید است و هفدهم ژوئن 2016 اکران می‌شود.


6- «شرک 2» / 2004

فروش جهانی: 919,838,758 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

شرکت دریم‌ورکس انیمیشن با تهیه سری فیلم‌های «شرک» ثابت کرد یک رقیب قدرتمند برای شرکت پیکسار است. «شرک 2» به کارگردانی اندرو آدامسن، کلی ازبری و کنراد ورنون در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نامزد دریافت دو جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین ترانه نیز بود.


7- «عصر یخ: پیدایش دایناسورها» / 2009

فروش جهانی: 886,686,817 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

سود بیشتر فیلم‌ها در نمایش داخلی در ایالات متحده حاصل می‌شود، اما سود مالی انیمیشن‌های «عصر یخ» از فروش جهانی آن‌هاست. «عصر یخ: پیدایش دایناسورها» به کارگردانی کارلوس سالدانا و مایک تورمیر تولید شرکت بلو اسکای استودیوز است که پخش آن را فاکس قرن بیستم بر عهده داشت. واکنش منتقدان به فیلم متفاوت بود.


8- «عصر یخ: رانش قاره‌ای» / 2012

فروش جهانی: 877,244,782 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

چهارمین قسمت داستان‌های «عصر یخ» کمی پس از تولید قسمت سوم به نمایش درآمد. «عصر یخ: رانش قاره‌ای» به کارگردانی استیو مارتینو و مایک تورمیر با بودجه‌ای حدود 95 میلیون دلار ساخته شد. واکنش منتقدان به این قسمت نیز متفاوت بود. فیلم جدید «عصر یخ» 15 ژوئیه سال آینده به نمایش عمومی درخواهد آمد. یکی از منتقدانی که ابدا «عصر یخ: رانش قاره‌ای » را دوست نداشت، راجر ایبرت فقید بود که از پنج ستاره، دو ستاره به فیلم داد و تجربه تماشای آن را «یک تمرین بی‌تشویق» برای خود دانست.


9- «شرک سوم» / 2007

فروش جهانی: 798,958,162 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

«شرک سوم» به کارگردانی کریس میلر و رامان هویی ساخته شد و نشان داد این داستان فانتزی-‌کمدی هنوز جای کار دارد. قسمت سوم شرک نامزد جایزه بفتا بهترین فیلم انیمیشن شد، اما این جایزه را به «راتا تویی» دادند. علی‌رغم موفقیت مالی «شرک سوم» نظر منتقدان به فیلم متفاوت بود.


10- «شرک برای همیشه» / 2010

فروش جهانی: 752,600,867 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

آخرین قسمت «شرک» در سال 2010 به نمایش عمومی درآمد. این قسمت را مایک میچل کارگردانی کرد و عنوان دیگرش «شرک فصل آخر» یا «شرک 4» بود. مانند بقیه قسمت‌های «شرک»، هری گرگسن- ویلیامز آهنگساز بریتانیایی برای این قسمت موسیقی ساخت. واکنش منتقدان متفاوت بود. بر اساس یکی از شخصیت‌های محبوب انیمیشن‌های شرک، فیلم «گربه چکمه‌پوش» ساخته شد که سال 2011 روی پرده رفت.


11- «ماداگاسکار 3: تحت تعقیب‌ در اروپا» / 2012

فروش جهانی: 746,921,274 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

مجموعه فیلم‌های «ماداگاسکار» تولید شرکت دریم‌ورکس با موفقیت‌هایش به خصوص با موفقیت «ماداگاسکار 3» به ادامه کار این شرکت کمک کرد. اریک دارنل، کنراد ورنون و تام مگراث این فیلم را ساختند که هم محبوب منتقدان بود و هم موفقیت مالی کسب کرد. موسیقی این انیمیشن را هانس زیمر ساخت.


12- «دانشگاه هیولاها» / 2013

فروش جهانی: 743,559,607 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

10 سال پس از موفقیت «شرکت هیولاها»، شرکت پیکسار «دانشگاه هیولاها» را به کارگردانی دن اسکانلون ساخت. در «دانشگاه هیولاها» که داستانش قبل از «شرکت هیولاها» روی می‌دهد، هیولاها به دانشگاه می‌روند. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان رو‌به‌رو شد. پخش فیلم را شرکت دیزنی برعهده داشت.


13- «بالا» / 2009

فروش جهانی: 731,342,744 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

یکی از انیمیشن‌های محبوب سال 2009 که نشان داد ایده‌های بکر همراه با احساسات فراوان می‌توانند پول فراوان بسازند. این محصول شرکت پیکسار به کارگردانی پیت داکتر فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن بود و نخستین انیمیشنی بود که جشنواره کن با آن آغاز شد. «بالا» با تحسین منتقدان روبه‌رو شد. می‌گویند کارل، شخصیت پیرمرد داستان با الهام از اسپنسر تریسی، بازیگر معروف هالیوود شکل گرفت. «بالا» جوایز اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم بلند انیمیشن را از آن خود کرد.


14- «پاندای کونگ‌فو‌ کار 2» / 2011

فروش جهانی: 665,692,281 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

شرکت دریم‌ورکس با «پاندای کونگ‌فو‌ کار 2» یک کمدی موفق در حوزه هنرهای رزمی را به تماشاگران عرضه کرد. این انیمیشن با تحسین منتقدان روبه‌رو و نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم انیمیشن بلند شد. قسمت سوم «پاندای کونگ‌فو کار» ژانویه سال آینده به نمایش درخواهد آمد.


15- «عصر یخ: ذوب» / 2006

فروش جهانی: 660,940,780 دلار

25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

موفقیت «عصر یخ: ذوب» یا «عصر یخ 2» تولید شرکت بلو اسکای ثابت کرد که موفقیت قسمت نخست تصادفی نبوده است. فیلم علی‌رغم واکنش متفاوت منتقدان فروش بالایی داشت. برای کارلوس سالدانا، کارگردان فیلم اهمیت داشت که چشم‌ شخصیت‌ها واقعی باشد و مکانیکی نباشد.


16- «قهرمان بزرگ 6» / 2014

فروش جهانی: 652,127,828 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

این فیلم شرکت دیزنی به کارگردانی دان هال و کریس ویلیامز، برنده اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد. «قهرمان بزرگ 6» پنجاه و چهارمین تولید انیمیشن دیزنی است. یک پسر مخترع کوچک به ‌نام هیرو هامادا تیمی از ابرقهرمانان تشکیل می‌دهد تا با یک تبهکار نقاب‌دار بجنگند. «قهرمان بزرگ 6» اولین انیمیشن شرکت دیزنی است که شخصیت‌های کتاب‌های مصور مارول در آن نمایش داده می‌شوند.


17- «پاندای کونگ‌فو کار» / 2008

فروش جهانی: 631,744,560 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

موفقیت این انیمیشن کمدی و هنرهای رزمی با صداپیشگی جک بلک راه را برای تولید قسمت دوم آن هموار کرد. «پاندای کونگ‌فوکار 2» تولید شرکت دریم ورکس است. این انیمیشن با صداپیشگی چهره‌های مشهوری مانند داستین هافمن و آنجلینا جولی ساخته شد. واکنش منتقدان به فیلم مثبت بود. این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن هم شد.


18- «شگفت‌انگیزها» / 2004

فروش جهانی: 631,442,092 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

نخستین انیمیشن براد برد تماشاگران را با سکانس‌های پیچیده حادثه‌ای، شوخی‌های فرانسلی و موضوع ابر‌قهرمانی تحت تاثیر قرار داد. «شگفت‌انگیزها» ششمین تولید شرکت پیکسار بود و برنده اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد. براد برد فیلمنامه را با الهام از کتاب‌های مصور محبوب دوران کودکی خود در سال‌های 1960، فیلم‌های جاسوسی، زندگی خانوادگی و دوران کودکی‌اش نوشت.


19- «راتا تویی» / 2007

فروش جهانی: 623,722,818 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

براد برد در این انیمیشن جذاب، عشق به غذاهای فرانسوی را همراه با یک موش سخنگو در ضیافتی فانتزی گرد هم آورد. این تولید شرکت پیکسار مورد پسند منتقدان واقع شد و جوایز مختلف از جمله اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن را دریافت کرد.


20- «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2» / 2014

فروش جهانی: 618,909,935 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

قسمت دوم «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» در مقایسه با قسمت اول سکانس‌های حادثه‌ای طولانی‌تر و اژدهاهای بیشتری دارد. فیلم متاثر از مجموعه کتاب‌هایی به همین نام به قلم کرسیدا کاول است. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2» با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.


21- «ماداگاسکار: فرار به افریقا»

فروش جهانی: 603,900,354 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

در میان مجموعه انیمیشن‌های «ماداگاسکار»، بیشترین سود مالی را برای شرکت سازنده‌اش دریم ورکس داشت. «ماداگاسکار: فرار به افریقا» به کارگردانی اریک دارنل و تام مگ‌راث با واکنش متفاوت منتقدان مواجه شد.


22- «گیسوکمند» / 2010

فروش جهانی: 591,794,936 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

پیش از انیمیشن «یخ‌زده»، شرکت دیزنی با داستان فولکلور آلمانی راپونزل در سال 2010 داستان پریانی به تماشاگران عرضه کرد. ناتان گرنو و بایرون هوارد این انیمیشن را ساختند که برنده جایزه اسکار بهترین ترانه برای «نور را می‌بینم» شد.


23- «خانواده کرود» / 2013

فروش جهانی: 587,204,668 دلار

25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

هیچ کس از این انیمیشن کمدی با موضوع غارنشین‌ها که در سال 2013 توسط کریس ساندرز و کرک دمیکو ساخته شد، انتظار موفقیت نداشت. این تولید دریم ورکس با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.


24- «شرکت هیولاها» / 2001

فروش جهانی: 562,816,256 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

پیکسار با «شرکت هیولاها» به کارگردانی پیت داکتر نام برند خود را زنده نگه داشت. «شرکت هیولاها» با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و جایزه اسکار بهترین ترانه را برد. فیلم نامزد جوایز بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین موسیقی هم بود.


25- «ماشین‌ها 2» / 2011

فروش جهانی: 559,852,396 دلار


25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

منتقدان این قسمت را دوست نداشتند، اما شرکت پیکسار بدون پشتوانه منتقدان جیب خود را پر پول کرد. جان لسه‌تر «ماشین‌ها 2» را ساخت که دوازدهمین تولید پیکسار بود. «ماشین‌ها 2» نخستین تولید پیکسار بود که نامزد اسکار نشد.
  • شمین کاکاوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.