Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

سلام به وبلاگ من خوش آمدید من شمین کاکاوند هستم مدیر وبلاگ من در سال 1384 به دنیا آمده ام ، در وبلاگ من میتوانید از اخبار روز انیمیشن هاباخبر شوید و درمورد انیمیشن ها مطالب جالبی کسب کنید نظر بگذارید و سوال بپرسید و بگویید از کدام انیمیشن خوشتان می اید و بگویید وبلاگم چه چیز هایی کم دارد و با دوستاتتان وبلاگم را به اشتراک بگذارید و خواهشمندم کپی نکنید و لطفا وبلاگ مرا دنبال کنید و روی دکمه این وبلاگ را دنبال کنید کلیک فرمایید
متشکرم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان
چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ

انیمیشن هایی که همه ما عاشق آنها هستیم

 
در کنار شرکت‌های انیمیشن‌سازی قدرتمندی چون والت دیزنی، در دنیای انیمیشن، استودیو‌هایی هستند که به مرور رشد کرده‌اند و جز حرفه‌ای‌های این عرصه قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها John Lasseter و استدیو محبوب او یعنی پیکسار است.
 
وب‌سایت آی تی رسان: در کنار شرکت‌های انیمیشن‌سازی قدرتمندی چون والت دیزنی، در دنیای انیمیشن، استودیو‌هایی هستند که به مرور رشد کرده‌اند و جز حرفه‌ای‌های این عرصه قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها John Lasseter و استدیو محبوب او یعنی پیکسار است.

بیش از ۲۰ سال است که استودیو پیکسار به طور مستمر در رتبه‌بندی فیلم و انیمیشن‌های جهانی باکس آفیس جایگاه بلندی را از آن خود می‌کند و توانسته‌ که چیزی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌ باشد. داستان‌ هایی که این استودیو خلق می‌کند انسان را شیفته خود می‌کنند طوری که طرفداران آن نمی‌توانند برای تجربه قصه‌ای جدید صبر داشته‌ باشند.

در این مطلب ۱۰ مورد از آثار این کمپانی را به ترتیب از کم‌ فروغ‌ترین تا برترین آن‌ها را مرور می‌کنیم.

۱۰. داستان اسباب‌ بازی ۲ (۱۹۹۹)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

در قسمت دوم از مجموعه "داستان اسباب بازی” شخصیت "وودی” (تام هنکس) را در چنگال فرد اسباب‌بازی فروشی می‌بینیم که قرار است این کابوی دوست‌داشتنی را با قیمت بالایی به فروش برساند. "باز” (تیم آلن) و بقیه اسباب‌بازی‌ها نقشه‌ای می‌کشند تا او را نجات دهند. مانند قسمت اول، این فیلم صحنه‌های درام و هیجان‌انگیز زیادی دارد که ثابت می‌کند بیش از این می‌توان درباره این اسباب‌بازی‌ها داستان نوشت و از آن‌ها گفت.
 

۹. شرکت هیولاها (۲۰۰۱)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

نخستین تجربه کارگردانی Pete Doctor (سازنده "UP” و "Inside Out”) شرکت هیولاها بود. داستان از این قرار است که تعدادی هیولا می‌خواهند با جیغ کشیدن و ترساندن بچه‌ها قدرت را به جهان خود برگردانند. داستان خنده‌دار و دلگرم‌کننده‌ای که این انیمیشن دارد، نشان داد که پیکسار می‌تواند به‌غیر از داستان اسباب‌بازی کارهای بزرگ دیگری هم انجام دهد.
 

۸. داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

قسمت سوم از این مجموعه توجه و تحسین منتقدین را در پی داشت و نامزد دریافت بهترین فیلم اسکار شد. "داستان اسباب بازی ۳” را می‌توان جز احساسی‌ترین انیمیشن‌های تاریخ به حساب آورد. "وودی”، "باز”، و گروه‌شان سهوا به یک مرکز نگهداری فرستاده می‌شوند و در آنجا با یک سری از اساب‌بازی‌های جالب و جدید روبه‌رو می‌شوند.
 

۷. شگفت‌انگیز‌ها (۲۰۰۴)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

در کنار فیلم‌های هالیوودی که شخصیت‌های آن‌ها ماموران مخفی یا ابرقهرمان هستند، پیکسار در سال ۲۰۰۴ شانس خود را برای حضور در این‌گونه ژانر امتحان کرد و این درحالی بود که کمتر کسی جرات پا گذاشتن به این عرصه را داشت. این انیمیشن داستانی را روایت می‌کند که ابرقهرمان آن با موفقیت‌هایی که پیش از این داشته‌ است، متوجه می‌شود زمانی که در کنار خانواده خود قرار می‌گیرد قدرت بیشتری بدست می‌آورد.
 

۶. بالا (۲۰۰۹)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

"بالا” یک نمونه خوب از عناوینی است که بزرگسالان در آن حضور دارند و پیکسار با خلق این اثر نشان داد که می‌تواند قدم محکمی برای حضور در هالیوود بردارد. تمرکز فیلم روی نمایش عشق و ناتوانی است. داستان این انیمیشن پیرمردی را نشان می‌دهد که پس از مرگ همسرش قرار است به سرزمین‌های دور و با خانه‌ای شناور در هوا سفر کند و در این حین واقعیت‌های زندگی و صحنه‌های غم‌انگیز دیگری را نظاره می‌کنیم. با موفقیتی که این اثر بدست آورد توانست به عنوان نامزد بهترین تصویربرداری اسکار شناخته شود.
 

۵. ظاهر و باطن (۲۰۱۵)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

برنده اسکار بهترین انیمیشن سال، به موضوعات مختلفی می‌پردازد که بیننده را مجذوب و شیفته خود می‌کند. داستان اصلی فیلم حول دختر جوانی بیان می‌شود که شخصیتی احساساتی دارد و برای یافتن حقیقت خود اقدام به سفر می‌کند. داستانی که در این انیمیشن به آن پرداخته‌ می‌شود شاید از دید برخی سطحی به نظر بیاید اما نتیجه کار پیکسار برای ساخت آن بی‌عیب و نقص بوده‌ است.
 

۴. داستان اسباب‌ بازی (۱۹۹۵)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

این انیمیشن را خود Lasseter کارگردانی کرده‌ است و سعی کرده تا هر آنچه که این کمپانی در چنته دارد را رو کند. "داستان اسباب بازی” اصول داستانی که یک انیمیشن می‌تواند آن را روایت کند، تغییر می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد. این انیمیشن که بر پایه تکنولوژی‌های کامپیوتری ساخته‌ شد‌ه‌ است باعث شد تا سنت دیرینه "دیزنی” را برای طراحی‌هایی که با دست انجام می‌داد از بین ببرد و میخی بر تابوت آن بکوبد.
 

۳. در جستجوی نمو (۲۰۰۳)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

این انیمیشن تلفیقی از کمدی طعنه‌آمیز Albert Brooks در مقابل هنرنمایی شیرین و ساده Ellen DeGeneres است و جزییات زیبا و ریز و درشت آن نتیجه تصویربرداری کامپیوتری از جهان زیر آب است. "در جستجوی نمو” شخصیت‌هایی را خلق کرد که هرکسی را به خود مجذوب می‌کنند و این موضوع فروش سرسام‌آور آن را به اثبات می‌رساند.
 

۲. موش سرآشپز (۲۰۰۷)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

"موش سر آشپز” هنر خالص انیمیشن‌سازی را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان تنها از تجهیزات محدودی که در فضایی مثل آشپزخانه یک رستوران وجود دارد، هوشمندانه استفاده کرد. می‌توان گفت که این اثر یکی دیگر از بهترین فیلم‌های احساسی است که تاکنون ساخته شده‌ است.
 

۱. وال-ای (۲۰۰۸)
 
نگاهی کوتاه بر آثار موفق کمپانی پیکسار

کارگردان این فیلم یعنی Andrew Stanton (که پیش از این در جستجوی نمو را خلق کرده‌ بود) داستان به یاد ماندنی را برای ما بازگو می‌کند که سینمای قدیم (به عنوان فیلم‌های صامت و موزیکال) از آن استفاده می‌کرده‌ است و موضوع نجات زمین (و حفظ سلامتی بشر) را به ما یادآوری می‌کند که تکنولوژی در حال تصاحب آن است.

معمولا پیکسار را همیشه با آثاری می‌شناسیم که در آن‌ها صحبت از اشیا و موجودات خیالی در میان بوده‌ است، اما در "Wall-E” ارتباط بین کاراکترها ذهن بیننده را به گونه‌ای درگیر خود می‌کند که در نهایت باید به خودتان یادآوری کنید که این تنها یک داستان بوده‌ است. می‌توان گفت که این انیمیشن یکی از بهترین قصه‌گویی‌هایی را دارد که تا به حال انجام شده‌ است.
  • شمین کاکاوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.