Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

سلام به وبلاگ من خوش آمدید من شمین کاکاوند هستم مدیر وبلاگ من در سال 1384 به دنیا آمده ام ، در وبلاگ من میتوانید از اخبار روز انیمیشن هاباخبر شوید و درمورد انیمیشن ها مطالب جالبی کسب کنید نظر بگذارید و سوال بپرسید و بگویید از کدام انیمیشن خوشتان می اید و بگویید وبلاگم چه چیز هایی کم دارد و با دوستاتتان وبلاگم را به اشتراک بگذارید و خواهشمندم کپی نکنید و لطفا وبلاگ مرا دنبال کنید و روی دکمه این وبلاگ را دنبال کنید کلیک فرمایید
متشکرم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان
يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ

هتل ترانسیلوانیا

هتل ترانسیلوانیا توانست در افتتاحیه خود رکورد فروش آخرین ماه تابستان را جا به جا کند. جزئیات بیشتر درباره این انیمیشن بامزه را در این گزارش بخوانید.
هفته نامه همشهری جوان - محمد طالبیان: هتل ترانسیلوانیا توانست در افتتاحیه خود رکورد فروش آخرین ماه تابستان را جا به جا کند. جزئیات بیشتر درباره این انیمیشن بامزه را در این گزارش بخوانید.

اطلاعات فوری:

کارگردان: گندی تارتاکوفسکی

صداپیشگان اصلی: آدام سندلر، سلنا گومز، سمبرگ، مل بروکس 

موسیقی: ریچارد بران اسکیل

ژانر: کمدی

محصول:
 2015 سه بعدی

تهیه کننده: سونی پیکچرز انیمیشن، کلمبیا پیکچرز

دراکولا در انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا»

سال 2015 را می توان به نام انیمیشن های موفق ثبت کرد؛ سالی که در آن آثاری همچون مینیون ها، پشت رو و اکنون هتل ترانسیلوانیا 2 در آن اکران شده و هر کدام رکوردی خاص را ثبت کرده اند. هتل ترانسیلوانیا که قسمت دوم آن همچون گذشته توسط سونی اکران شده توانست در افتتاحیه خود با فروشی 48 میلیون دلاری رکورد ماه انتهای تابستان را به نام خود ثبت کند و عملا شرایط را برای ساخت قسمت بعدی فراهم کند.ق سمت اول این انیمیشن که نسخه قانونی آن در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و چند باری هم از تلویزیون پخش شد، در ایران طرفدارهای زیادی دارد، همین یک دلیل برای اینکه از جزئیات قسمت دوم این فیلم سر در بیاوریم، کافی است.

فلاش بک به ترانسیلوانیا 1

محبوبیت هتل ترانسیلوانیا به خوبی نشان می دهد که شخصیت دراکولا همچنان جذابیت های خاص خود را داراست؛ شخصیتی که سال ها پیش توانست ژانر جدید را در ادبیات فانتزی به وجود آورد. برام استوکر با خلق دراکولا بدون شک ژانر جدیدی را در ادبیات فانتزی به وجود آورد. افزایش محبوبیت خون آشام ها و البته شخصیتی که به عنوان رهبر آنها شناخته می شود، تنها بخش کوچکی از موفقیت های استوکر را شکل می دهد.

سال ها بعد نویسنده های دیگر با خلق آثاری همچون «گرگ و میش» هرچند ساختار خون آشام ها را تا حد زیادی از اصل خود دور کردند، اما توانستند به موفقیت بسیاری دست پیدا کنند. در مقابل، دراکولا و محیطی به نام ترانسیلوانیا این فرصت را به وجود آورد تا فیلم های سینمایی متعدد و حتی بازی های ویدئوی با استفاده از شرایط ایجادشده، تولید شوند.

دراکولا در انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا»

یکی از آثاری که با نگاهی متفاوت به سراغ شخصیت دراکولا و البته ترانسیلوانیا رفت، انیمیشن داستانی «هتل ترانسیلوانیا» بود. این فیلم در سال 2012 توسط شرکت سونی اکران شد و به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. قسمت اول این مجموعه چیزی حدود 358 میلیون دلار فروش داشت که شاید در قایسه با انیمیشن های دیگر آنچنان قابل توجه نباشد، اما برای سونی که در این حوزه حضوری جدی ندارد یک موفقیت به حساب می آمد و همین هم آنها را ترغیب کرد تا به فکر تولید قسمت های بعدی بیفتند.

وقتی سونی هول می شود

پس از موفقیت قسمت اول، مسوولان سونی به سرعت مراحل ساخت قسمت دوم را شروع کردند و اکنون خبر ساخت قسمت سوم نیز توسط این کمپانی تایید شده است. البته کمپانی سونی قصد داشت در کنار تولید قسمت های بعدی «هتل ترانسیلوانیا» یک مجموعه تلویزیونی هم براساس دوران نوجوانی میویس تولید و برای سال 2017 آماده پخش کند، اما به احتمال زیاد و با توجه به اینکه ساخت قسمت سوم فیلم در اولویت قرار گرفته، تولید این مجموعه تلویزیونی از دستور کار این کمپانی خارج خواهد شد. در این میان، تنها تفاوت ایجاد شده مربوط به کارگردان هتل ترانسیلوانیا می شود. گندی تارتاکوفسکی که وظیفه کارگردانی دو قسمت ابتدایی را برعهده داشت با توجه به مشکلات ایجاد شده به احتمال فراوان از ساخت قسمت سوم کنار گذاشته می شود.

چرا تارتاکوفسکی حذف می شود

گندی تارتاکوفسکی که به عنوان یکی از چهره های شناخته شده شبکه کارتون شناخته می شد، بعد از تولید مجموعه های معروفی همچون «آزمایشگاه دکستر» و «سامورائی جک» به دنیای فیلم های سینمایی وارد شد، او در اولین تجربه خود در این عرصه، اثر موفقی را تولید کرد. 

دراکولا در انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا»

تارتاکوفسکی بعد از ساخت دو قسمت از انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» برای کمپانی سونی قرار شد فیلم سینمایی «ملوان زبل» را هم برای این کمپانی بسازد، اما اختلاف این کارگردان روس با سونی، موجب توقف این پروژه شد، اختلافاتی که در نهایت دامنه اش به پروژه «هتل ترانسیلوانیا» هم کشیده شد و سونی تصمیم گرفت تارتاکوفسکی را از این پروژه کنار بگذارد.

ماجرای صداپیشگان

یکی از نکات ویژه «هتل ترانسیلوانیا» موسیقی های جذاب آن است. در کنار موسیقی و ترانه های فیلم، یکی دیگر از نکاتی که توانست جایگاه ویژه ای برای این انیمیشن در میان مخاطب ها ایجاد کند حضور چهره هایی همچون آدام سندلر، اندی سمبرگ و سلنا گومز به عنوان صداپیشه در آن است. 

در این بین البته کار سلنا گومز که صداپیشگی میویس دختر دراکولا را بر عهده داشت بیشتر به چشم آمد. بازیگری که اصلا قرار نبود که از ابتدا در این پروژه باشد، چون برای صداپیشگی «میویس» مایلی سایروس انتخاب شده بود و اگر او با دست اندرکاران «هتل ترانسیلوانیا» اختلاف پیدا نمی کرد و از پروژه کنار گذاشته نمی شد، پای «گومز» هیچ گاه به این انیمیشن باز نمی شد. 

در هر حال گومز که حالا برگ برنده این انیمیشن است به همراه صداپیشگان دیگر به احتمال زیاد در قسمت سوم فیلم هم حضور خواهندداشت تا در این زمینه خیال کمپانی سونی تا حدودی راحت باشد.

منتقدان رو در روی ترانسیلوانیا

درست مانند قسمت اول این بار نیز بیشتر منتقدها عکس العملی منفی به هتل ترانسیلوانیا نشان داده اند. در حال حاضر متوسط امتیازهای ارائه شده از سوی منتقدها به دومین قسمت از مجموعه فیلم های موفق (گیشه) سونی 44 بوده که می توان آن را در صف ضعیف ترین انیمیشن های امسال قرار داد. در سالی که پیکسار دو فیلم قدرتمند را در اختیار داشته و از سویی مینیون ها نیز توانست خود را به عنوان اثری مستقل ثابت کند، به احتمال فراوان هتل ترانسیلوانیا باز هم شانسی در فصل جوایز ندارد.

دراکولا در انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا»

منتقد واشنگتن پست در نقد خود به این نکته اشاره کرده که هتل ترانسیلوانیا نمونه دیگری از فیلم های کمدی آدام سندلر است که طی سال های اخیر دچار تکراری عذاب آور شده و هیچ شانسی برای راضی کردن مخاطب حرفه ای ندارد. در این میان، بیننده های به اصطلاح پاپ کورنی همچنان به این کمدین کهنه کار علاقه دارند و شرایط را برای ساخت فیلم هایی با حضور او فراهم می کنند. در مقابل، هالیوود ریپورتر هیچ اشاره ای به بازی ها یا کارگردانی این اثر نکرده و با اختصاص نمره ای ضعیف به آن، تنها از جلوه های گرافیکی تولیدشده در استودیوهای داخلی سونی تعریف کرده.

جاس کویچی به عنوان یکی از منتقدهای مطرح هالیوود به این مساله اشاره کرده که هتل ترانسیلوانیا در تمام دقایق خود سعی دارد کودک درون شما را به چالش بکشد، اما عملا در انتها هیچ تاثیر خاصی روی مخاطب نمی گذارد؛ مساله ای که شاید در نگاه کلی به موفقیت تجاری فیلم منتهی شود، اما نمی تواند شرایطی را فراهم کند که سونی با استفاده از آن همچون یونیورسال اقدام به ساخت فیلمی جدید از این مجموعه با فاصله کمتر از دو سال کند.

داستان بامزه هتل ترانسیلوانیا در قسمت دوم با به دار شدن میویس و جانی بامزه تر می شود

وقتی نوه دراکولا خون آشامی بلد نیست

فکر کنید که دراکولا نوه دار شده؛ نوه ای که پدرش یک انسان است و همین باعث شده آقای دراکولا با چالشی جدی مواجه شود؛ چرا که متوجه یک اتفاق غیرعادی در نوه اش شده، حالا داستان قسمت دوم را با هم مرور می کنیم تا ماجرا دستتان بیاید.

یکی از اصلی ترین دلایلی که توانست قسمت اول هتل ترانسیلوانیا را به موفقیت برساند، حضور شخصیت هایی بود که تاکنون به این شکل در کنار یکدیگر قرار نگرفته بودند.

دراکولا در انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا»

دراکولا (آدام سندلر)، مومیایی باستانی، گرگینه و بسیاری از شخصیت های آشنای داستان های ترسناک توانستند شرایطی را ایجاد کنند که با حضور یک انسان به جمع آنها، روال زندگی عادی(!) هیولاهای نام آشنای داستان را دچار چالشی جدید کند. در این میان ایجاد رابطه میان میویس (سلنا گومز) دختر دراکولا و انسانی که با نام جانی (اندی سمبرگ) شناخته می شود، اوضاع را بیش از همیشه برای دراکولایی که نسبت به انسان ها عکس العمل منفی نشان می دهد، سختی می کند.

در نهایت البته دراکولای داستان، روی مثبت خود را نشان داد و با حضور جانی در هتل ترانسیلوانیا موافقت کرد. داستان قسمت دوم که وقایع هفت سال بعد از حضور جانی را روایت می کند به نکته ای جدید اشاره دارد. اکنون جانی و میویس با یکدیگر ازدواج کرده اند و پسری پنج ساله دارند. 

میویس که از شرایط هتل ترانسیلوانیا برای بزرگ شدن پسرش ناراضی است، تصمیم می گیرد به همراه جانی به کالیفرنیا رفته و با پدر و مادر همسرش آشنا شود. این آشنایی در نهایت با هدف بزرگ شدن دنیس به عنوان نوه دراکولا در این منطقه صورت می گیرد. زمانی که جانی و میویس از هتل ترانسیلوانیا دور هستند، دراکولا نسبت به نبود علائم خون آشامی در نوه خود نگران می شود. 

پدربزرگ داستان که روزگاری یکی از ترسناک ترین موجودات زمین شناخته می شد، این بار تصمیم می گیرد از هر روشی برای پیدا کردن نشانه های خون آشامی در نوه خود استفاده کند.
  • شمین کاکاوند

نظرات  (۲)

سلام
وب عالی دارین خیلی عالی ...
پاسخ:
ممنون سحر جان باز هم نظر بگذار
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.