Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

سلام به وبلاگ من خوش آمدید من شمین کاکاوند هستم مدیر وبلاگ من در سال 1384 به دنیا آمده ام ، در وبلاگ من میتوانید از اخبار روز انیمیشن هاباخبر شوید و درمورد انیمیشن ها مطالب جالبی کسب کنید نظر بگذارید و سوال بپرسید و بگویید از کدام انیمیشن خوشتان می اید و بگویید وبلاگم چه چیز هایی کم دارد و با دوستاتتان وبلاگم را به اشتراک بگذارید و خواهشمندم کپی نکنید و لطفا وبلاگ مرا دنبال کنید و روی دکمه این وبلاگ را دنبال کنید کلیک فرمایید
متشکرم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان
شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ب.ظ

کاپیتان سوباسا مدل 2014

شبکه پویا این روزها مشغول پخش آخرین مجموعه فوتبالیست ها با نام «کاپیتان سوباسا در راه جام جهانی است». این مجموعه سال 2002 ساخته شده و جالب اینجاست که بعد از آن، هیچ کدام از داستان های «کاپیتان سوباسا» به سریال تلویزیونی تبدیل نشده اند.
روزنامه هفت صبح: شبکه پویا این روزها مشغول پخش آخرین مجموعه فوتبالیست ها با نام «کاپیتان سوباسا در راه جام جهانی است». این مجموعه سال 2002 ساخته شده و جالب اینجاست که بعد از آن، هیچ کدام از داستان های «کاپیتان سوباسا» به سریال تلویزیونی تبدیل نشده اند.

فوتبالیست هایی که سالهاست برای ما ایرانی ها حکم یکی از کارتون های مهم تلویزیونی را دارد در اصل، مجموعه کمیک استریپ ها (مانگا)یی است که از سال 1981 در مجلات مختلف به چاپ رسیده اند و چاپ شان همچنان ادامه دارد: مجموعه کمیک هایی که 70 میلیون بار در ژاپن کپی شده اند و لقب پرفروش ترین مجموعه مانگا اسم گرفته اند.

در واقع سوباسا، قهرمان اصلی این مجموعه کمیک است که حالا بعدها به دلیل شهرت گسترده اش، شخصیت کارتونی مشهور ما از داخلش درآمده. سوباسای معروف ما در قصه اصلی اش از سال 2002 به بعد، زندگی جالبی را از سر گذرانده، به تیم های مختلفی وارد شده و حالا در آخرین مجموعه کمیک استریپش که از دسامبر 2013 در مجله گراند جامپ چاپ می شود، قصد بازی در المپیک را دارد.

سوباسا اوزارا که اسمش معنی «بال های آسمانی بزرگ» را می دهد، ستاره ای کارتونی و کمیک است که روی زندگی بسیاری از ستاره های فوتبال اثر گذاشته. اگر از علاقمندان پروپاقرص قوتبالیست ها یا همان کاپیتان سوباسای معروف هستید، پیشنهاد می کنیم این گزارش را بخوانید.

ورود به بارسلونا

بعد از پایان داستان «فوتبالیست ها 2002» که الان داریم از شبکه پویا دنبال می کنیم، در مجموعه مانگاهایی که تا سال 2013 در ادامه قصه کاپیتان سوباسا منتشر شده، اتفاق های جالبی برای هر کدام از شخصیت ها می افتد. 

یوئیچی تاکاهاشی، خالق و تصویرگر مجموعه داستان های «کاپیتان سوباسا» بارها در جاهای مختلف اعلام کرده بود که برای شخصیت پردازی ستاره های این کارتون از بازیکنان باشگاه بارسلونا الهام می گرفته و این باشگاه را به عنوان منبع و الگوی فوتبالی در ذهن داشته.

سوباسا در سال 2014 کجاست و چه می کند؟

حالا بعد از 2002 به طور جدی تر قصه را بر مبنای باشگاه های مهم دنیا پی می گیرد. شخصیت های مختلف کارتون به باشگاه های مهم وارد می شوند و با توجه به تکنیک آنها عمل می کنند. خود سوباسا در دنیای داستان، در «سائوپائولو» برزیل تبدیل به بازیکنی حرفه ای می شود و از آنجا به بارسلونا می رود.

البته به اسم بارسلونا هیچ وقت در هیچ کدام از کمیک ها اشاره ای نمی شود و اسم مستعار «کاتالونیا» را برایش در نظر می گیرد. سوباسا در تمرینات خوب ظاهر می شود و همه توانایی هایش را به نمایش می گذارد اما مربی آلمانی تیم که ملهم از شخصیت لوییس فن خال، مربی آن زمان بارسلوناست او را از ترکیب تیم خارج می کند چون معتقد است سوباسا و ریووئال (الهام گرفته از شخصیت ریوالدو) نمی توانند همزمان با یکدیگر بازی کنند.

سرنوشت سایر شخصیت ها

کوجی روهیوگا هم به باشگاه «یوونتوس» که حالا باز با اسم (اف سی پایمونته) شناخته می شود می رود. در آلمان، گنزو واکی بایاشی و تیم بوندس لیگایی اش «هامبورگ» (به نام گرانوالد در انیمیشن)، مقابل بایرن مونیخ (روتبرگ در انیمیشن) بازی می کند. با وجود بازی درخشان واکی بایاشی در آخرین لحظات بازی، بایرن مونیخی ها موفق می شوند در یک ضد حمله و روی اشتباه واکی نتیجه بازی را 2-1 به نفع خود تغییر دهند.

سوباسا در لالیگا

آخرین مجموعه کمیک استریپ فوتبالیست ها که در لالیگا می گذرد، در فوریه 2010 و به مناسبت سی امین سالگرد ساخت این مجموعه منتشر شد. آخرین مجموعه، روایت بازی برگشت بین بارسلونا و رئال مادرید است. در جریان مسابقه، دو گل بارسا از سوی داور مردود اعلام می شود. در ادامه بازی، ریووئال (ریوالدو) موفق می شود گلی هوشمندانه را وارد دروازه رئال مادرید کند اما گل رئال مادرید نتیجه ای مساوی را تا پایان نیمه اول رقم می زند. در نیمه دوم 10 دققه پیش از پایان مسابقه، رئال مادرید موفق می شود گل دوم را وارد دروازه بارسا کند اما سوباسا در وقت اضافه موفق می شود با یک شوت بلند، گل مساوی را وارد دروازه رئال کند و بازی با نتیجه 2-2 خاتمه می یابد. «کاپیتان سوباسا: طلوع آفتاب» که آخرین مجموعه است در دسامبر 2013 در مجله گراند جامپ چاپ شده و ماجراهای سوباسا را دارد که قصد بازی در المپیک را دارد.

شباهت سوباسا به شین جی کاگاوا

اتفاق جالب که این اواخر در زمینه کارتون محبوب فوتبالیست ها شاهدش هستیم، نمایشگاه عکس «کارتون فوتبالیست ها» است که یوئیجی تاکاهاشی، خالق و تصویرگر مجموعه داستان های «کاپیتان سوباسا» همزمان با شروع جام جهانی در موزه یوئی نو رویال توکیو برگزار کرده و تا ششم ژوئیه هم قرار است ادامه پیدا کند.

تاکاهاشی در حاشیه نمایشگاه، این بار سوباسا را با مهاجم ژاپن مقایسه کرده و گفته که همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی، انگار سوباسا از عالم خیال به واقعیت قدم گذاشته و در قالب مهاجم سوپراستار تیم ملی ژاپن و منچستریونایتد «شین جی کاگاوا» مشغول بازی در برزیل است.

او برای توضیح حرفش گفته: «هر دو در یک پست بازی می کنند. هر دو پاس های فوق العاده می دهند، هر دو تقریبا کوتاه هستند و با اینحال از تکنیک و سرعت فوق العاده ای برخوردارند. وقتی او را می بینم، به گمانم بالاخره سوباسا دارد در جام جهانی بازی می کند.»

ستاره های الهام گرفته از سوباسا

علاوه بر اینکه یوئیچی تاکاهاشی، خالق سوباسا او به لحاظ تکنیک، وضعیت بدنی و بازی به مهاجم فوتبال باشگاه های مهم دنیا شبیه می داند. بسیاری از بازیکنان مطرح دنیا هم پیشرفت شان در دنیای فوتبال را مدیون سوباسا هستند. از سال 1981 که اولین مجموعه کمیک استریپ فوتبالیست ها منتشر شد تا الان، سوباسا مشوق بسیاری از ستاره ها بوده است.

لیونل مسی، زین الدین زیدان، الساندرو دل پیرو، فرناندو تورس، الکسیس سانچز، آندره اینی یستا و ... با الهام از این سریال کارتونی و مجموعه کمیک، فوتبال را به عنوان شغل حرفه ای شان انتخاب کردند.

سوباسا در سال 2014 کجاست و چه می کند؟

فرناندو تورس، مهاجم اسپانیایی چلسی، همین دو سال پیش در مصاحبه ای گفته که یکی از دلایل فوتبالیست شدنش، کاپیتان سوباسا بوده: «یادم می آید زمانی که بچه بودم ما نمی توانستیم به راحتی شبکه های تلویزیونی را ببینیم ولی همه در مدرسه درباره انیمیشنی ژاپنی درباره فوتبال صحبت می کردند.»

تاثیر سوباسا روی سینما و صنعت

علاوه بر بازیکنان فوتبال، کارتون کاپیتان سوباسا منبع الهام سایر گروه ها هم بوده است. مثلا استفان چو، فیلم سینمایی «فوتبال شائولین» را در سال 2001 با الهام از این کارتون ساخته بود؛ فیلمی افسانه ای که به پرفروش ترین اکشن - کمدی تاریخ سینمای هنگ کنگ تبدیل شد. در کنار این فیلم، شهرت سوباسا اوزارا، روی محصولات کمپانی آدیداس هم اثر گذاشت و آدیداس یکی از کفش های ورزشی اش را با الهام از این کارتون تولید کرد.

تعبیر کودکان و نوجوانان از صدای سوباسا

نرگس فولادوند، دوبلور شخصیت سوباسا روز گذشته مصاحبه جالبی با خبرآنلاین انجام داده واز خاطراتش زمان دوبله فوتبالیست ها گفته. او تعریف کرده که بچه های موقعی که می فهمیدند او صداپیشه سوباسا است سوال های عجیبی می پرسیدند و مثلا فکر می کردند موقع دوبله، خود آنها هم فوتبال بازی می کنند اما نوجوان ها وقتی می فهمیدند که یک خانم جای شخصیت همسن و سالشان حرف می زند، تعجب می کردند و انگار بهشان برمی خورد، چون پذیرش این موضوع برایشان سخت بود.

جالب اینجاست که بعد از انتشار این مصاحبه، در کامنت های مخاطبان هم می شود چنین بحث هایی را دید. مثلا یکی از آنها نوشته: «خیلی جالب بود، نمی دونستم یه خانم جای سوباسا حرف می زنه.» مخاطب دیگری نظر گذاشته: «همیشه دلم می خواست بدونم کسی که صدای سوباسا رو درمیاره زنه یا یه پسربچه!» یکی دیگر هم گفته: «خب تابلو بود که زنه.»

در کنار اینها یکی از مخاطبان هم به حال و هوای بچه ها موقع تماشای «فوتبالیست ها» اشاره کرده و کامنت جالبی گذاشته: «خیلی قشنگ بود اون زمان کارتون فوتبالیست ها. اون زمان تنها دلخوشی ما اینطور کارتون ها بود و باهاشون زندگی می کردیم، خدا خدا می کردم اون زمان که کی میشه هفته بعد بشه تا بتونم اون کارتون رو نگاه کنم.»
  • شمین کاکاوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.