Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

سلام به وبلاگ من خوش آمدید من شمین کاکاوند هستم مدیر وبلاگ من در سال 1384 به دنیا آمده ام ، در وبلاگ من میتوانید از اخبار روز انیمیشن هاباخبر شوید و درمورد انیمیشن ها مطالب جالبی کسب کنید نظر بگذارید و سوال بپرسید و بگویید از کدام انیمیشن خوشتان می اید و بگویید وبلاگم چه چیز هایی کم دارد و با دوستاتتان وبلاگم را به اشتراک بگذارید و خواهشمندم کپی نکنید و لطفا وبلاگ مرا دنبال کنید و روی دکمه این وبلاگ را دنبال کنید کلیک فرمایید
متشکرم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان
شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۱ ق.ظ

دنیای «آلیس از درون آیینه» چقدر دیدنی است!

 
در میان دهها نسخه ساخته شده از روی داستان کلاسیک «آلیس در سرزمین عجایب» بی گمان ورسیون تیم برتون که شش سال پیش اکران شد، جایگاهی متفاوت را به خود اختصاص خواهد داد.
 
روزنامه بانی فیلم - وصال روحانی: در میان دهها نسخه ساخته شده از روی داستان کلاسیک «آلیس در سرزمین عجایب» بی گمان ورسیون تیم برتون که شش سال پیش اکران شد، جایگاهی متفاوت را به خود اختصاص خواهد داد.
 
همه چیز درباره «آلیس از درون آیینه»

این تفاوت نه به سبب ترسیم بهتر و کاملتر موضوع بلکه نوع بیان فنی و ترسیم تکنیکی اتفاقات و نحوه بکارگیری ادوات فنی و پردازش های کامپیوتری و امثال آن است که کمک کرده تا به ماجراهای آلیس به گونه ای دیگر نگاه شود و حتی رویاهای او بسیط تر و صاحب وجوهی تازه شود. این نوع نگاه که مختص تیم برتون سازنده کالت کلاسیک هایی مثل «ادوارد دست قیچی» و «ادوود» است، سبب شده آلیس با بازی میا واسیکوفسکا در ورسیون آلیس او جهان را به گونه ای دیگر ببیند و از راههای تازه ای وارد شود و حتی گاهی قربانی ساده دل مقاصد و اهدافی نشان بدهد که ارتباط با وی ندارد اما با ذات و طبع کاراکتر آلیس همیشه همسو و مشابه بوده اند. این انگار تقویم و سرنوشت الیس است که همیشه در مسیرهایی قرار گیرد که دلخواه او نیست و فقط جستجوهای پایان ناپذیر وی را برای اهداف و دستاوردهایی موهوم نشان می دهد.

این بار برتون فقط تهیه کننده است

«آلیس از درون آینه» که ۳ ماه و نیم از اکران آن در سطح جهان می گذرد و طی این مدت ۸۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۴۷ میلیون دلار در سایر نقاط جهان پولسازی کرده، ادامه ای بر ورسیون سال ۲۰۱۰ تیم برتون معروف از روی داستان کلاسیک و افسانه ای «آلیس در سرزمین عجایب» به شمار می آید و به لحاظ جلوه های بصری و اسپشیال افکت به اندازه همان فیلم، چشمگیر و فنی است.

با این حال این کار تازه را نه برتون بلکه جیمز بوبین کارگردانی کرده و برتون فقط یکی از تهیه کنندگان فیلم است و در متن فیلم آلیس همان قدر سرگشته و صاحب وجوه و حالت های مختلف است که در تمامی فیلم ها و سایر صور نمایشی از سوی این کاراکتر بوده است. هنرهای موسوم به «CGI» و گریم های فانتزی ولی جذاب بر نسخه ۲۰۱۶ آلیس هم حکومت می کند و تفاوت فراوانی که بوبین با تمامی نسخه های پرشمار قبلی «آلیس در سرزمین عجایب» در داستان فیلمش ایجاد کرده، مبتنی بر محو کردن تدریجی و آرام حس های کودکانه و جانشین سازی آن با متن افکار بزرگسالان در فضایی سرشار از فشارهای روحی است. تحت هر شرایطی نسخه تازه آلیس نیز داستان دوستی ها و همراهی ها و لزوم احترام گذاشتن بر دوست و فامیل و همسایه است و با این که بوبین بازی نبوغ و حرکات غیرمتعارف را به سلف خود تیم برتون به وضوح می بازد اما حضور قریب به اتفاق بازیگران فیلم نخست به سرکردگی جانی دپ مشهور در کار جدید موجب شباهت های آن با فیلم برتون و کسب نمره قبولی و توجه فزاینده مردم به این فیلم می شود و ۳ بُعدی بودن فیلم نیز مانند محصول سال ۲۰۱۰ آلیس، از دلایل توفیق تجاری و هنری این اثر سینمایی برآورد شده است. هر چند برای کودکان و نوجوانان نسل فعلی جهان همذات پنداری با آلیس پیوسته سخت تر می شود زیرا او فرزند آرزوهای سنتی گذشته و ادوات فعلی مدرن جهان ناقض سنت گرایی های آلیس چه در کره خاکی و چه در دنیای فانتزی ویژه اوست.

آلیس در قالب کاپیتان کشتی!
 
همه چیز درباره «آلیس از درون آیینه»

این بار آلیس که وی را با نام کاملتر آلیس کینگزلی صدایش می زنند یک زن بارز از عصر موسوم به ویکتوریان در انگلیس است و عجبا که او یک کاپیتان توانای کشتی های مسافرتی است! او در بازگشت به لندن در می یابد که کشتی اش به یک مرد فرصت طلب طبقات مرفه شهر (با بازی لئو بیل) فروخته شده و مادر او (لیندسی دانکان) طی معامله ای با این مرد در شکل گیری این قضیه سهم و دست داشته است. از این نقطه به بعد جیمز بوبین در مقام کارگردان این فرصت را می یابد که روی اعتماد به نفس آلیس و نترسیدن او از تنهایی اش در اجتماع تکیه و ماجراهای او را از طریق این فاکتورها تشریح کند و سناریوی تهیه شده توسط لیندا وولورتون کمک لازم را به بوبین در این ارتباط می کند. همین سناریو به بینندگان فیلم تاکید می کند که در فرهنگ لغات و آیین زندگی آلیس چیزی به نام غیرممکن وجود ندارد و کالین اتوود طراح لباس فیلم نیز که از مشهورترین و قدیمی ترین آدم های این حرفه است، با نوع انتخاب هایش برای لباس های آلیس متذکر می شود که این زن با سفر به چین و ماچین به انسانی پخته تر از ورسیون های قبلی آلیس تبدیل شده و مجهز به توانایی های لازم برای تقابلی پایاپای با جامعه دغل باز شهر لندن است.

سفر در دل زمان

ودلورتون طی سناریویش برای فیلم فانتزی و پر حادثه «MaleFicent» نوعی انسجام و سرسختی را ضمیمه کاراکترهای آن فیلم و اتفاقات آن کرده بود اما در این فیلم قهرمان زن قصه اش را به سفری هوشمندانه تر در دل زمان وا می دارد تا به گونه ای تاریخ را بازنویسی کند. آنچه مورد توجه آلیس قرار دارد و یک هدف جدی در طول فیلم به شمار می آید، نجات دادن مد هتر از دام افسردگی شدید و سوق دادن مجدد او به سوی شادابی و ادامه زندگی است. مد هتر افسوس دور ماندن از خانواده اش را می خورد و این که چه بر سر آنها آمده، فکر وی را دائماً اشغال می کند. مد هتر با بازی جانی دپ معروف و در تکرار آنچه از او در نسخه سال ۲۰۱۰ تیم برتون از داستان آلیس مشاهده شده بود، مردی است که از هر جهت در راههای پیش رویش دچار تردید و ابهام است ولی آلیس کینگزلی با بازی میا واسیکوفسکا عزم راسخی دارد که نزد مد هتر نایاب است. مشکل جیمز بوبین این است که داستان را به شکلی هدایت و ترسیم کند که باور پذیر باشد، بخصوص که چه در ورسیون شش سال پیش تیم برتون و چه در این نسخه که وامدار فیلم برتون است، تغییراتی اساسی در سنن قصه آلیس داده شده و این ماجرا صاحب وجوهی تازه گشته است.

کار حرفه ای صداپیشه ها
 
همه چیز درباره «آلیس از درون آیینه»

البته بوبین با این گونه ماموریت ها نا آشنا نیست و نمونه ای از آن را در فیلم «The Muppets» هم انجام داده بود. در نهایت ما با فیلمی طرف هستیم که با دوری جستن از چارچوب های کلاسیک قصه سال ۱۸۷۱ لوییس کارول یعنی کتاب افسانه ای «آلیس در سرزمین عجایب» تبدیل به یک فانتزی اکشن و فضا سازی گوتیک وار توسط برتون و دنباله روهای او (و در این زمینه خاص جیمز بوبین) شده است. این در حالی است که صداپیشه های فیلم و کسانی که به جای برخی کاراکترهای کارتونی صحبت می کنند، نیز کار خود را خوب انجام داده اند و در این زمینه استیفن فرای که به جای گربه چیشایر حرف می زند و مایکل شین که خرگوش سفید است، جزو پیشتازان به حساب می آیند.

مشخصات فیلم

عنوان: «آلیس از درون آینه»

محصول: کمپانی های والت دیسنی و روت فیلمز

تهیه کنندگان: سوزان تاد، تیم برتون و جان جی، اسکاتی

سناریست: لیندا وولورتون

کارگردان: جیمز بوبین

مدیر فیلمبرداری: استوارت درای برگ

تدوینگر: اندرو وایز بلوم

موسیقی متن: دنی الفمن

مسوولان جلوه های بصری: کن رالستون و جی رد

طول مدت: ۱۱۳ دقیقه

بازیگران و صداپیشه ها: جانی دپ، آن هاتاوی، میا واسیکوفسکا، مت لوکاس، ریس ایفانز، هله نا بونهام کارتر، ساشا بارون کوهن، لیندسی دانکان، لئو بیل، جرالدین جیمز، الن ریکمن، استیفن فرای، مایکل شین، تیموتی اسپال.
  • شمین کاکاوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.