Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

وبلاگ انیمیشن پر از مطالب جالب درباره انیمیشن ها هاست

Animation

سلام به وبلاگ من خوش آمدید من شمین کاکاوند هستم مدیر وبلاگ من در سال 1384 به دنیا آمده ام ، در وبلاگ من میتوانید از اخبار روز انیمیشن هاباخبر شوید و درمورد انیمیشن ها مطالب جالبی کسب کنید نظر بگذارید و سوال بپرسید و بگویید از کدام انیمیشن خوشتان می اید و بگویید وبلاگم چه چیز هایی کم دارد و با دوستاتتان وبلاگم را به اشتراک بگذارید و خواهشمندم کپی نکنید و لطفا وبلاگ مرا دنبال کنید و روی دکمه این وبلاگ را دنبال کنید کلیک فرمایید
متشکرم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان
چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ب.ظ

تلویزیون باز هم ناز کلاه قرمزی را می خرد؟

ایرج طهماسب طبق روال پنج سال گذشته، دیروز مجددا اعلام کرده که برای نوروز امسال برنامه ندارد. آیا مدیران مثل هر سال راه مذاکره با این تیم را باز می گذارند یا محله گل و بلبل را برای تعطیلات عید به کلاه قرمزی ترجیح می دهند؟
روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: عوامل «کلاه قرمزی» چند روز گذشته اعلام کرده اند که برای ایام نوروز برنامه ندارند. ایرج طهماسب، کارگردان و مجری این برنامه به ایسنا گفته که امسال قصد ندارند کلاه قرمزی را برای تلویزیون آماده کنند.

این در حالی است که همین چند ماه قبل، خود او به همراه حمید مدرسی، تهیه کننده مجموعه، از ساخت قطعی «کلاه قرمزی 95» خبر داده بودند. این پنجمین سالی است که سناریوی «از عوامل انکار و از شبکه اصرار» برای ساخت این مجموعه تکرار می شود. 

تلویزیون باز هم ناز کلاه قرمزی را می خرد؟

امسال اما ماجرا یک مقدار فرق می کند. چند ماه قبل، یکی از عوامل برنامه عموپورنگ از احتمال مذاکره مدیران شبکه دو با «محله گل و بلبل» برای ساخت مجموعه نوروزی صحبت به میان آورد و توضیح داد که ممکن است عموپورنگ، جایگزین کلاه قرمزی شود. یعنی امسال واقعا «کلاه قرمزی» ساخته نمی شود و عموپورنگ جای آن را می گیرد؟ یا باز هم عوامل «کلاه قرمزی» به دنبال گرفتن زیرلفظی از مدیران هستند؟

خبر تولید قطعی برنامه در مرداد

دو ماه قبل، یکی از عوامل برنامه «محله گل و بلبل» در گفتگو با هفت صبح توضیح داد که مدیران شبکه دو از برنامه جدید عموپورنگ استقبال کرده اند و حتی احتمال دارد نوروز امسال، به جای «کلاه قرمزی 95»، از عوامل این برنامه بخواهند برای باکس شبانگاهی این شبکه برنامه بسازند. همان زمان هفت صبح در خبری اعلام کرد که احتمالا برای نوروز امسال از «کلاه قرمزی 95» خبری نیست. 

انتشار این خبر با واکنش شدیدی از سوی حمید مدرسی، تهیه کننده مجموعه و خود ایرج طهماسب، روبرو شد. آنها به سرعت این خبر را تکذیب و اعلام کردند: «این روزها شایعه شده که کلاه قرمزی دیگر ساخته نمی شود اما باید بگویم علاوه بر اینکه «کلاه قرمزی» را برای نوروز سال 95 آماده می کنیم، نسخه سینمایی آن نیز پروانه ساخت گرفته و وارد مرحله پیش تولید شده. قصد داریم سریال «کلاه قرمزی» را پیش از نوروز 95 ضبط کنیم که در ایام نوروز با عجله به انجام کارهای آن نپردازیم و با آرامش کارهایش را دنبال کنیم.»

تلویزیون باز هم ناز کلاه قرمزی را می خرد؟

شروع سناریوی تکراری

سه ماه بعد از این واکنش صریح درباره تولید قطعی «کلاه قرمزی»، ایرج طهماسب روز گذشته به ایسنا گفته که امسال به دلیل ساخت سینمایی «کلاه قرمزی و دوستان» امکان ساخت مجموعه را ندارند. او گفته: «در جلسه ای که با مدیران صداوسیما گذاشته ایم به آنها پیشنهاد داده ایم حالا که 6 ماه فرصت تا پایان سال هست، بودجه این برنامه را در اختیار دیگر برنامه سازان قرار بدهند تا در ایام عید نوروز، تماشاگر برنامه جدید و جذاب برای کودکان باشیم.»

این در حالی است که حمید مدرسی از همان زمان درباره ساخت فیلم صحبت به میان آورده و توضیح داده بود که می خواهد هر دو پروژه را در کنار هم پیش ببرند! 

این خبر روز گذشته در سایت های مختلف بازنشر داده شده و مخاطبان نسبت به آن واکنش نشان داده اند. کاربران همگی از این مسئله ابراز نگرانی کرده و نوشته اند که در غیاب «کلاه قرمزی» دیگر نوروز، تلویزیون تماشا نمی کنند یا از آنها خواسته اند قید ساختن فیلم را بزنند و برگردند.

اتفاق مشابه زمان کلاه قرمزی و بچه ننه

تیم کلاه قرمزی، سال 90 و همزمان با تولید «کلاه قرمزی و بچه ننه» هم دقیقا همین روش را پی گرفتند. آنها اعلام کردند که به خاطر مشغول بودن به ساخت «کلاه قرمزی و بچه ننه» امکان ساخت «کلاه قرمزی 91» را ندارند.

تلویزیون باز هم ناز کلاه قرمزی را می خرد؟

با این حال اما از اواسط زمستان 90، خبرهایی از گوشه و کنار شنیده می شد که طهماسب ساخت این مجموعه نوروزی را شروع کرده و در سکوت خبری دارد آن را پیش می برد. عوامل این برنامه اما تا یک هفته مانده به نوروز، هیچ حرفی راجع به این مسئله نزدند و ناگهان اعلام کردند که نوروز منتظر کلاه قرمزی باشید.

قرار بود کلاه قرمزی 92 هم منتفی باشد

وضعیت ساخت «کلاه قرمزی 92» هم دقیقا به همین ترتیب پیش رفت. اوایل بهمن 91 اعلام شد که کلاه قرمزی کلید خورده و برای پخش نوروزی آماده می شود. دقیقا یک ماه بعد و در روز 6 اسفند، حمید مدرسی تهیه کننده مجموعه، گفتگویی با رسانه های مختلف انجام داد و گفت که پخش «کلاه قرمزی 92» منتفی است.
 
او گفته بود که با توجه به مشکلات مالی و اداری، ساخت این پروژه متوقف شده و با این شرایط، کلاه قرمزی در نوروز، میهمان خانه ها نمی شود تا اینکه بالاخره 23 اسفند یعنی یک هفته مانده به شروع سال نو، خود مدرسی حرفش را پس گرفت و گفت که با وجود مشکلات متعدد مالی و غیرمالی، ساخت سری جدید کلاه قرمزی مقابل دوربین رفته و در ایام نوروز پخش می شود.

نامه نگاری طهماسب برای نوروز 93

در سال 93 مجددا این اتفاق تکرار شد. اواخر دی، مدیر شبکه دو اعلام کرد که پخش «کلاه قرمزی 93» برای نوروز قطعی است و عوامل مشغول آمده سازی آن هستند. اوایل بهمن 92 ایرج طهماسب یادداشتی نوشت و ساخت «کلاه قرمزی 93» را منفی دانست. او در یادداشت اش نوشته بود: «اینجانب - ایرج طهماسب - در طول یک سال گذشته، هیچ جلسه ای با هیچ مدیری از سازمان صداوسیما نداشته ام و نمی دانم وقتی صحبت و قراری گذاشته نشده، چرا باید شایعه تولید و پخش «کلاه قرمزی 93» از اخبار سراسری پخش شود. آرزومندم برنامه سازان دیگر سازمان، جهت ساخت مجموعه جذاب دیگری برای کودکان اقدام کنند تا نوروزی شاد در پیش رو داشته باشیم...»

بلافاصله بعد از انتظار این یادداشت، مدیر شبکه دو گفت: «مجوز تولید برنامه «کلاه قرمزی» را برای تولید و پخش در ایام عید 93 صادر کرده ایم و در حال مذاکره با گروه تولید هستیم.»

تلویزیون باز هم ناز کلاه قرمزی را می خرد؟

طهماسب مجددا یادداشتی نوشت و گفت قرار شد کار را با همه سختی و کمبود زمن اجرا اجرا کنیم. فعالیت را شروع کردیم و همه آمدند هزینه کردیم اما ر<سا هر چه دستور می دهند، کار پیش نمی رود!!!؟؟؟ گویا کسانی در تلویزیون مثل رؤسا و مردم علاقمند به این مجموعه نیستند. از تلویزیون عذرخواهی می کنم و امکان ادامه همکاری با آنان را ندارم. این برنامه را به شکل دیگری برای مردم عرضه خواهم کرد. امسال تلویزیون برنامه کلاه قرمزی 93 ندارد. شبکه خصوصی هم نداریم و مجبوریم آن را نسخه به نسخه چاپ کنیم و به دست مردم برسانیم.» با همه این اوصاف، برنامه تولید شد و روی آنتن رفت.

مذاکره به کجا می رسد؟

بهانه ها در سال های مختلف متفاوت بود اما همه شان یک نتیجه داشت؛ اینکه مخاطبان بلافاصله بعد از انتشار این خبر، در شبکه هیا اجتماعی اعتراض راه می انداختند و هر بار مدیران را متهم می کردند که در اوج بی برنامگی، تلویزیون دارد همین سرمایه ها را هم از دست می دهد. مدیران هم مجددا وارد مذاکره می شدند و نهایتا به توافق مالی می رسیدند و «کلاه قرمزی» روی آنتن می رفت.

این اتفاق هر سال همین موقع ها شروع می شد و تا اسفند به سرانجام می رسید. با تکیه بر تمام اتفاقات سال های قبل، بعید به نظر می رسد این اظهارنظر ایرج طهماسب مبنی بر منتفی بودن ساخت «کلاه قرمزی 95» چندان هم قطعی باشد؛ مخصوصا اینکه خود طهماسب همین چند ماه قبل در صفحه اینستاگرامش صراحتا اعلام کرد که برنامه را قطعا می سازد.

احتمالا در چند روز آینده خبرهایی از سوی مدیران درباره پخش یا عدم پخش کلاه قرمزی خواهیم شنید. البته از آنجایی که امسال عموپورنگ هم به مناسبات برنامه های نوروزی شبکه دو اضافه شده، باید دید آیا مذاکرات با کلاه قرمزی بالاخره جواب می دهد یا باکس ساعت 20 تعطیلات عید در دست عموپورنگ قرار می گیرد.
  • شمین کاکاوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.